Tuesday, January 15, 2013

Mama Zara

salam... n3 pertama zu tahun ni zu nak mulakan dengan kehidupan baru zu sebagai seorang mama kepada puteri kesayangan zu n suami siapa lagi kalau bukan Nur Zara Saffiya buah hati kami berdua. Alhamdulilah 15 Nov 2012 zu selamat lahirkan seorang bayi perempuan yang comel n pipi yang tembam macam mama dia hehhe. Zu lahirkan Zara secara pembedahan..kalau nak cerita pengalaman masa nak lahirkan Zara macam2 zu rasa. Tapi alhamdulilah zu berterima kasih n bersyukur sangat pada Allah kerana permudahkan waktu zu nak melahirkan Zara. terima kasih juga pada semua ahli keluarga zu n terutama sekali suami tercinta..sekarang baru zu rasa macam mana mencabarnya jaga seorang anak..bagi zu di awalnya memang sangat mencabar tambahan pulak zu memang tak ada langsung pengalaman dalam mengurus bayi...dua minggu zu berpantang di rumah mak mertua zu,time ni memag zu tak rasa sukar sangat sebab semua mak mertua n adik ipar zu banyk tolong zu.syukur zu dapat mertua yang sangat bagus adik ipar yang baik hati ( kembang sat mak cik Yam dia kalau baca hehhe ).cabaran mengurus anak bermula bila zu minta nak balik umah sebab rindu sangat dah dekat umah n kucing2 zu hehhe..percaya tak hehhe baru balik umah tak sampai seminggu zu kena tahan wad hehhe gara2 bp zu naik,semuanya sebab tak dapt tido mlm sebab Zara malam2 suka nanggis huhu..ingat2 balik lawak pulak konon2nya boleh urus sendri la masa dlm pantang rupanya susah ek :)..tapi tak pe zu anggap semua tu satu pengalaman yang indah yg pernah terjadi dlm hidup zu..positif beb kalau tak,tak pasal2 bp zu naik lagi hehhe..zu n suami sikit2 belajar nak menguruskan kerenah anak kami.Tpi antara zu n suami zu rasa suami zu lebih cekap uruskan anak kami ye la dia ada pengalaman mengasuh adik2 dia dulu jdi dia tak sukar mana sangat...zu ni yang tak pandai langsung nak urus bayi kecil bnyak belajar dengan suami termasuk tahap kesabaran yang tinggi hehh...nak letak gambar tpi ada prob pulak nati zu update lain gambar.

3 comments:

Irene Dahayu said...

mak uda, nanti letak la gambar vbaby.. mesti cumil macam mak uda kan..

Che Siti Maryam said...

suke nyer ada nama cik yam..hihi...:)

Che Siti Maryam said...

Irene Dahayu nak tengok baby zara clik kat bawah

http://csmaryam.blogspot.com/2012/11/anak-saudara-baru.html

COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Hak Milik Zue Zara