Friday, August 28, 2009

Hati

aku ingin menulis
pada sekeping kertas nan bisu
meronta-ronta hati ingin mencoret
resah di hati
apa yang kuresah
hati bertanya
mata kupejam
minda kuterbayang
mata kurapat
minda kuterbuka
lalu hati ku mula resah
aku ingin menulis
meluah rasa hatiku yang resah
melontar keresahan pada
sekeping kertas yang putih lagi bisu
gelisah, oh gelisah
hati ini
minda bertanya apa yang kuresah
mungkin takut pada Pencipta aku
gundah mengenang dosa pahala diri
dari kecil hingga besar
terus minda menghitung
cukup amal baik diri bagi menangkis
dosa diri pada Pencipta aku
malu menghambat tika aku mula
bercerita tentang Pencipta
andai diri tidak bersyukur padaMu
andai diri tidak menghargai anugerahMu
andai diri leka...leka dan terus leka
mengejar nikmat dunia
Maha Pencipta aku
mohon aku hanya satu
jangan kau lalaikan diri ku lagi
jadikanlah aku insan yang
tahu bersyukur pada nikmat dan
anugerah yang kau bentangkan pada
aku selama ini
agar hati sentiasa tenteram tika mata
kucelik...hati sentiasa tenang
tika mata kumula terpejam...

No comments:

COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Hak Milik Zue Zara